
One size? does not fit all!
In dit seminar gingen we op zoek naar blinde vlekken in de maatschappij, met als thema de onrealistische verwachting van kledingmerken dat één maat iedereen zou moeten passen. Samen met Vera Veen hebben we een postercampagne ontwikkeld die laat zien hoe divers lichamen echt zijn en welke impact dit heeft op ons dagelijks leven. Met kleurrijke illustraties en duidelijke boodschappen wisten we herkenning te creëren én positieve reacties los te maken bij het publiek.
Projectoverzicht
Dit seminar richtte zich op het ontdekken van blinde vlekken binnen de maatschappij, met als hoofdthema de onrealistische verwachting van kledingmerken dat één maat iedereen past. Samen met Vera Veen is een postercampagne gestart die de problematiek van lichamelijke verschillen benadrukt en de maatschappelijke impact ervan aankaart. Het project bevatte illustraties en krachtige boodschappen die herkenning en positieve feedback opleverden.
Opleiding
HKU, Design for Change and Innovation
Tools
Illustratie, Grafisch ontwerp, Campagne
Periode
2024
Categorieën
Proces & Resultaat
Het project begon met onderzoek naar het thema en een open dialoog in de klas over verwachtingen en ervaringen. Een breakfast-interventie leidde tot een nieuwe titel en focus voor het seminar. Door de combinatie van vormgeving en illustratie werd een impactvolle campagne opgezet die ook door docenten en medestudenten positief werd ontvangen.



